• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 20 (1398)
دوره دوره 19 (1397)
دوره دوره 18 (1396)
دوره دوره 17 (1395)
دوره دوره 16 (1394)
دوره دوره 15 (1393)
دوره دوره 14 (1392)
شماره شماره 54
شماره شماره 53
شماره شماره 52
شماره شماره 51
دوره دوره 13 (1391)
دوره دوره 12 (1390)
دوره دوره 0 (1386)
کاویانی, اکرم, عبدلی, بهروز, زاده محمدی, علی. (1396). تاثیر آموزش مهارتهای والیبال و حل مساله بر خودکارآمدی دختران نوجوان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی, 14(53), 43-50.
اکرم کاویانی; بهروز عبدلی; علی زاده محمدی. "تاثیر آموزش مهارتهای والیبال و حل مساله بر خودکارآمدی دختران نوجوان". دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی, 14, 53, 1396, 43-50.
کاویانی, اکرم, عبدلی, بهروز, زاده محمدی, علی. (1396). 'تاثیر آموزش مهارتهای والیبال و حل مساله بر خودکارآمدی دختران نوجوان', دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی, 14(53), pp. 43-50.
کاویانی, اکرم, عبدلی, بهروز, زاده محمدی, علی. تاثیر آموزش مهارتهای والیبال و حل مساله بر خودکارآمدی دختران نوجوان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی, 1396; 14(53): 43-50.

تاثیر آموزش مهارتهای والیبال و حل مساله بر خودکارآمدی دختران نوجوان

مقاله 5، دوره 14، شماره 53، زمستان 1392، صفحه 43-50  XML اصل مقاله (605.07 K)
نویسندگان
اکرم کاویانی email ؛ بهروز عبدلی؛ علی زاده محمدی
چکیده
  هدف از این پژوهش ، تعیین تاثیر آموزش مهارتهای والیبال و حل مساله بر خودکارآمدی دختران نوجوان بود.روش مطالعه نیمه‌تجربی، به صورت پیش‌آزمون-پس‌آزمون با 4 گروه آزمایشی بود. جامعه آماری تحقیق دانش‌آموزان سال اول دبیرستان‌های دخترانه شهرستان بروجن در سال تحصیلی 89-1388 و نمونه تحقیق 60 دانش‌آموز دختر بودکه به روش نمونه‌گیری تصادفی مرحله‌ای انتخاب شدند و در چهارگروه‌ 15 نفری آموزش والیبال مبتنی بر رویکرد حل‌مساله ، آموزش والیبال، آموزش حل مساله، و کنترل قرار گرفتند. پس از شرکت در پیش آزمون خودکارآمدی، افراد گروه‌های مداخله در یک برنامه آموزشی 90 دقیقه‌ای به مدت 10 جلسه شرکت کردند. اطلاعات با پرسشنامه خودکارآمدی (شرر،1982) جمع آوری شد. برای تحلیل داده‌ها از آزمون آماری تحلیل کوواریانس، تحلیل واریانس و آزمون تعقیبی توکی استفاده شد. نتایج نشان داد بین تاثیر آموزش والیبال و حل مساله بر خودکارآمدی دختران نوجوان در 4 گروه تفاوت معناداری وجود دارد (001/0> P و 89/25=(54و3) F ) . به طور کلی، نتایج نشان داد برنامه ترکیبی، موجب بهبود بیشتر خودکارآمدی دانش‌آموزان شده است.
کلیدواژه‌ها
آموزش مهارتهای والیبال؛ حل مساله؛ خودکارآمدی؛ دختران نوجوان
عنوان مقاله [English]
تاثیر آموزش مهارتهای والیبال و حل مساله بر خودکارآمدی دختران نوØ‌وان
نویسندگان [English]
Akram kavyani؛ Behrooz Abdoli؛ ali zadmohammadi
چکیده [English]
  The purpose of this research was to determine the effect of volleyball skills training and problem solving on adolescent girls self-efficacy. The research method was semi-experimental and conducted in as pre-test and post-test with four experimental groups.The research statistical population consisted of all first grade students of Broujen high schools in the academic year of 2009-2010(1388-89s.c.). The research sample included 60 junior high school students who were chosen by two-stage sampling and were assigned to four groups(n=15) of teaching volleyball based on problem solving technique, teaching volleyball, teaching problem solving, and control. After taking self-efficacy pre- test, the students of interventional groups took part in 90-minutes training program for 10 sessions. Data were gathered by Self-efficacy Scale(Sherer ,1982) . Analysis of covariance(ANCOVA), analysis of variance(ANOVA) and Tukey post hoc tests were used to analyze the data . Results indicated that there were significant differences in the effect of teaching volleyball and problem solving on adolescent girls self efficacy between the four groups(F (3,54) =25.89, p=0.001). Generally, the results reveal that the mixed program caused further improvement of students self-efficacy.
کلیدواژه‌ها [English]
volleyball skills, Training, pr‌oblem s‌olving, Self-efficacy, Adolescent girls
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 106
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 126
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.