آناستازی، ان. (1379). روانآزمایی، ترجمة محمدنقی براهنی، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
ارجمند نیا، ع.آ و سیف نراقی، م.(1388). تأثیر راهبرد مرور ذهنی بر عملکرد حافظة فعال دانشآموزان نارساخوان، مجله علوم رفتاری،3، 178-173.
انجمن روانپزشکی آمریکا. (1393). راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی، ویراست پنجم، ترجمه یحیی سید محمدی، تهران: انتشارات روان.
حسین خانزاده، ع؛ لطیف زنجانی، م و طاهر، م. (1395). تأثیر توانبخشی شناختی رایانه یار بر بهبود کنشهای اجرایی و عملکرد خواندن دانشآموزان مبتلا به نارساخوانی، فصلنامه عصبروانشناسی، (2)2، 44-24.
حسینی، م؛ مرادی، ع؛ کرمی نوری، ر؛ حسنی، ج و هادی، پرهون. (1395). بررسی اعتبار و روایی عاملی آزمون خواندن و نارساخوانی (نما)، فصلنامه تازههای علوم شناختی، (1)18، 34-23.
خرمایی، ف؛ عباسی، م؛ رجبی، س. (1390). مقایسة کمالگرایی و تعلل ورزی در مادران دانشآموزان با و بدون ناتوانی یادگیری،مجلةناتوانیهاییادگیری، (1) 1، 77-60.
سیف نراقی، م و نادری، ع.(1395). نارساییهای ویژه در یادگیری و چگونگی تشخیص و روشهای بازپروری، تهران: نشر ارسباران.
شهیم، س.(1387). مقیاس تجدیدنظر شدة هوش وکسلر برای کودکان، شیراز: مرکز نشر دانشگاه شیراز.
عابدی، م؛ صادقی، آ؛ و ربیعی، م.(1390) رواسازی و اعتباریابی چهارمین ویرایش مقیاس هوش وکسلر کودکان، مجله روانشناسیتحول،7، 55-47.
عبدی، ر و محمدی، ش. (1392)، تأثیر وجود شاخصهای فرا گفتمانی بر درک مطلب خواندن انگلیسی دانشآموزان دبیرستانی، مجله روانشناسی مدرسه، (2)2، 106-93.
علیزاده، ح. (1385). رابطه کارکردهای اجرایی عصبی- شناختی با اختلالهای رشدی، مجله تازههای علوم شناختی، (4)8، 70-57.
قائدی، آ و همتی علمدار لو، ق. (1394)، اثربخشی آموزش حافظة کاری رایانه یار بر عملکرد ریاضی دانشآموزان با ناتوانی ریاضی، مجله مطالعات روانشناختی، (4)11، 136- 119.
کامیابی، م؛ تیموری، س؛ و مشهدی، ع.(1393). اثربخشی آموزش حافظه کاری بر کاهش مشکلات خواندن و بهبود حافظه کاری دانشآموزان نارساخوان، مجله تعلیموتربیتاستثنایی، (2)14، 41-33.
کرمی، ج؛ علیخانی، م؛ زکی یی، ع و خدادادی، ک. (1391)، اثربخشی نقاشی درمانی در کاهش رفتارهای پرخاشگرانة دانشآموزان دختر دچار نارساخوانی، مجله ناتوانیهای یادگیری، (3) 117-105.
کرمی نوری، ر و مرادی، ع. (1384). آزمون خواندن و نارساخوانی (نما)، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی (دانشگاه تربیتمعلم).
کریمی، س و عسکری، س. (1392). اثربخشی آموزش راهبردهای حافظة فعال بر بهبود عملکرد خواندن دانشآموزان نارساخوان، مجلةناتوانیهاییادگیری،3(1)،90-79.
کجباف، م. ب؛ لاهیجانیان، ز و عابدی، آ. (1389)، مقایسه نیمرخ حافظه کودکان عادی با کودکان دچار ناتوانیهای یادگیری در املا، ریاضی و روخوانی، مجله تازههای علوم شناختی، (1)12، 25-17.
گنجی، حمزه. (1375)، آزمونهای روانی، چاپ ششم، مشهد: دانشگاه امام رضا (ع).
میرمهدی، ر؛ علیزاده، ح و سیف نراقی، م. (1388). تأثیر آموزش کارکردهای اجرایی بر عملکرد ریاضیات و خواندن دانشآموزان دبستانی با ناتوانیهای یادگیری ویژه. مجله پژوهش در حیطه کودکان استثنایی. (1)9, 12-1.
نریمانی، م و سلیمانی، آ. (1392). اثربخشی توانبخشی شناختی بر کارکردهای اجرایی (حافظه کاری و توجه) و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی. مجلهناتوانیهاییادگیری، (3)2،115-91.
Alloway, T. P. (2009). Working memory, but not IQ, predicts subsequent learning in children with learning difficulties. European Journal of Psychological Assessment, 25.92-98.
Alloway, T. P. (2011). Improving working memory: Supporting students' learning.London: SAGE.
Brooks, A. D. Berninger, V. W. & Abbott, R. D. (2011). Letter naming and letter writing reversals in children with dyslexia: Momentary inefficiency in the phonological and orthographic loops of working memory. Developmental Neuropsychology. 36(7). 847-868.
Chapman, G. & Tunmer, J. (2004). The effects of mental comprehension strategies in learning disabled student. Journal of Learning Disabilities. 18. 111-122.
Dehn M.J. (2008).Working memory and academic learning. New Jersey: Wiley.
Duff.C & Snowling, M. J. (2016). Learning Disorders and Dyslexia. Encyclopedia of Mental Health. 2(3). 5-11.
Gathercole, S. E. Alloway, T. P. Willis, C. & Adams, A. M. (2006). Working memory in children with reading disabilities. Journal of Experimental Child Psychology.3. 265–281.
Geary, D.C. (2010). Mathematical disabilities:Reflections on cognitive, neuropsychological and genetic components. Learning and Individual Differences, 20(2), 130-133.
Etak, N. Kisac, B. (2008). A descriptive study: Reading comprehension and cognitive awareness skills. Procedia Social and Behavioral Sciences. 1, 834–837.
Jaeggi, S. M. Buschkuehl, M. Jonides, J. & Perrig, W. J. (2008). Improving fluid intelligence with training on working memory. Proceedings of the National Academy of Sciences. 105 (19), 6829-6833.
Kaltner, S & Jansen, P. (2014). Mental rotation and motor performance in children with developmental dyslexia. Research in Developmental Disabilities. 3(35):741-754.
Kartini, A. G. & Susan, E. (2013). Working memory and study skills: a comparison betweendyslexic and non-dyslexic adult learners. Social and Behavioral Sciences, 6(97), 271– 277.
Kibby, M. Y. Marks, W. Morgan, S. & Long, Ch. J. (2004). Specific impairment in developmental reading disabilities: A working memory approach. Journal of Learning Disabilities. 37(4). 349-363.
Klingberg, T. (2010). Training and plasticity of working memory. Trends inCognitive Sciences. 7(14): 317-324.
Milton, H. (2010), Effects of a computerized working memory training program on attention, working memory, and academics, in adolescents with severe ADHD/LD. Journal of Psychology, 1(14). 120 – 122.
Moreno, J. & Saldana, D. (2005). Use of a computer-assisted program to improve metacognition in persons with severe intellectual disabilities. Res Dev Disabil, 26(4), 341-57.
Perrig, J. W. Hollenstein, M. & Oelhafen, S. (2009). Can We Improve Fluid Intelligence With Training on Working Memory in Persons With Intellectual Disabilities? Journal of cofnitive education & psychology. 2 (8). 148-164.
Rosselli, M. Matute, E. Pinto, N. & Ardila, A. (2006), Memory abilities in children with subtypes of dyscalculia. Developmentl neuropsychology. 30(3). 801-818.
Royanto, L. R. M. (2012). The Effect of An Intervention Program Based on Scaffolding to Improve Metacognitive Strategies in Reading: A Study of Year 3 Elementary School Students in Jakarta. Social and Behavioral Sciences, 69, 1601 – 1609.
Sen, H. S. (2009). The relationsip between the use of metacognitive strategies and reading comprehension. Procedia Social and Behavioral Sciences. 1. 2301–2305.
Shiran, A. & Breznitz, Z. (2011). Cognitive training on recall range and speed of information processing in the working memory of dyslexic and skilled readers. Journal of Neurolinguistics, 24, 524–537.
Solaz, J. & Sanjose, V. (2007). Cognitive variable in science problem solving: A review of research. J of Physics Teacher Education, 4(2): 25-32.
Susanne, M. J. Studer-Luethi, B. Buschkuehl M. Su Y. F. Jonides J. & Perrig W. J. (2010). Relationship between n-back performance and matrix reasoning implications for training and transfer. Intelligence. 38. 625–635.
Swanson, H. Kehler, P. & Jerman, O. (2010). Working Memory, Strategy Knowledge, and Strategy Instruction in Children With Reading Disabilities. Journal of Learning Disabilities. 43(1). 24–47.
Swanson, H.L. & Sachse-lee, C. (2001). Mathematical problem solving and working memory in children with learning disabilities: both executive and phonological processes are importan.Journal of Experimental Child Psychology. 79(3). 294-321.
Walda, S. A. E. Weerdenburg, M. V. Wijnants, M. L. & Bosman, A. M. T. (2014). Progress in reading and spelling of dyslexic children is not affected by executive functioning. Research in Developmental Disabilities, 12(35), 3431-3454.